De eerste werkweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laura Kersten - WaarBenJij.nu De eerste werkweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laura Kersten - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!
De eerste werkweek zit erop!
Maandag begon de dag met een kort kennismakingsgesprek met de hotel manager van Blue Bay en daarna werd ik voorgesteld aan mijn ‘buddy’ voor de komende vier weken. Stephanie zal mij alles leren over de werkzaamheden en over het park. De eerste werkdag is voorbij gevlogen en ’s avonds was ik na eten zo snel mogelijk me bed in gedoken om er weer de volgende dag zo goed als uitgerust eruit te komen.

Dinsdag begon de werkdag al om 7:00 uur. Dat was wel even moeilijk maar eenmaal onderweg en de zee zien ben je al snel wakker. Die dag keek ik nog veel mee maar kon ik ook al zelf wat mensen helpen met uitchecken. Het scheelt heel veel dat ik het werk al zo goed ken, dan is het systeem nog even goed leren kennen en verder lukt het dan al.
’s Middags was ik rond half 4 klaar en ben ik boodschappen gaan doen bij ons in de buur. Ze hebben daar allemaal producten die we in Nederland ook hebben! Wauw!! Verder hebben we in de avond niet veel meer gedaan. De eerste paar dagen zijn toch best vermoeiend.

Woensdag was ik vrij en ben ik samen met Maayke naar Punda en Otrobanda geweest. SIM-kaartje gehaald en even rondgelopen door de winkeltjes en markten. Die middag lagen er ook twee super grote cruise schepen in de haven. Dat was zo bizar om te zien, het was de eerste keer dat ik die schepen van zo dichtbij zag dus ik stond echt met verbazing te kijken hoe dat schip daar zo kan liggen. ’s Avonds weer lekker gegeten en was de dag alweer voorbij.

Donderdag had ik weer een vroege dienst. Die ochtend was ik meteen wakker toen ik ’s ochtends opstond om naar de badkamer te lopen en er een kakkerlak over me voet liep! Wat een vieze enge beesten zijn dat! Met een hart wat tien keer zo snel tekeer ging dan daarvoor toch nog optijd weg kunnen rijden naar me werk. Bij deze dienst mocht ik alles zelf doen, van kassa tellen tot aan check-out en overdracht enz. Soms waren er wat dingen die ik niet meer wist maar voor het grootste deel ging alles goed. Omdat het park ook zo groot is halen we soms de gasten op bij hun accommodatie en brengen we ze naar de poort van het resort met een golfkarretje. Soms nog samen met iemand maar die dag ook alleen. Lekker rondscheuren in dat ding is wel lekker met de zon! ’S Avonds had ik helaas een auto angelukje gehad. Ik reed met de auto tegen een muurtje aan.. Stom van me.. Toen de mensen van de wegenwacht er waren heb ik alles geregeld en heb ik een afspraak gemaakt met het autoverhuurbedrijf. Dat was wel even schrikken maar dat hoort er dan ook maar bij zullen we maar zeggen.. Weer een ervaring rijker!

De dag erna om 11 uur vertrokken om dus alles te gaan regelen. Ik dacht dat ik de weg nog wel zou weten als ik er naartoe zou rijden. Dat pakte helaas anders uit. Ik ben in totaal bijna 2 uur aan het rond rijden geweest om het bedrijf te vinden. Toen ik het echt niet meer wist ben ik snel omgedraaid en naar huis gereden. Tom was thuis dus vroeg ik of hij meewilde, aangezien hij mee is geweest om de auto op te halen. En hij wist mij in een keer uit te leggen waar het was.. Jammer dat ik niet goed in een straat naar rechts had gekeken want had ik dat wel gedaan dan was ik er binnen 15 minuten al geweest in plaats van 2 uur. Toen die tour afgelopen was en we bij het bedrijf waren bleek de garage dicht te zijn en konden we over een half uurtje terug komen. We zijn toen even naar het Wilhelminaplein geweest en hebben daar wat gedronken. Toen we weer terug waren, was er niemand meer bij het bedrijf. De jongen die mij hielp dacht dat ik er om half 2 zou zijn maar dat was dus een miscommunicatie. Om kwart voor 3 kon ik weer langs komen en uit eindelijk heeft hij gekeken naar de auto en hebben we het goed op kunnen lossen en kon ik weer lekker rondrijden in mijn kleine autootje! Toen we weer thuis waren heb ik weer even geskypt met de familie.
En ’s avonds was er weer een feest!
We hadden afgesproken om met een andere groep met de loco bus naar Full Moon te gaan. Eerst nog even bij die groep wat gedronken en daarna in de super leuke gezellige loco bus met harde muziek naar het feest. Dat was een top avond! Super gezellige sfeer en leuke muziek!
Zaterdag moest ik weer werken en had ik voor het eerst een late dienst. ´s Morgens lekker rustig aan gedaan en om half 3 begon de werkdag. Er waren al gelijk vakantiegangers die kwamen inchecken. Maar het was die avond zo rustig dat we vanaf 7 uur al niks meer te doen hadden.. Niks voor mij, er waren bijna geen telefoontjes maar gelukkig mocht ik veel gasten gaan ophalen en wegbrengen met het golfkarretje! Die dag was voorbij gevlogen!

Zondag had ik weer een avond dienst, nu was het wel een drukke avond omdat degene die alles rond brengt over het resort qua brieven of andere dingen er niet. Dus vloog deze dag ook weer super snel voorbij!

Maandag had ik een dagdienst en kon ik ‘s morgens even rustig aandoen. Als je een dagdienst hebt ben je een soort van hulp voor alle klusjes die er die dag gebeuren. Best leuk want dan mag je nog meer rondrijden in een golfkarretje! ’s Avonds hebben we weer een keer met z’n gegeten. Dat is wel jammer van mij werk, ik ben soms aan het werk in het weekend als hun allemaal vrij zijn en als ik een avond dienst heb spreek ik ze bijna niet. Maarja, dat hoort ook bij mijn werk!

Zo, weer een verslag af!
Heel veel zonnige groetjes en ik zal snel weer foto’s online zetten!
Ayo!! xxx

  • 02 December 2014 - 11:57

    Sascha Kersten:

    Heeee lieve zuss!

    Ik vind het zo fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Je bent er pas een paar dagen en nu gaat het al goed daar. Ben wel jaloers op die feesten en op het scheuren met een golfkarretje haha ziet er allemaal heel leuk uit! Ik ben super trots op jou en weet zeker dat je het geweldig doet. Geniet van alles wat je meemaakt en we skypen snel weer!

    xxxxx je zusje

  • 02 December 2014 - 12:39

    Femk3:

    Hey lieve Laura..

    Wat ontzettend fijn om te lezen dat je al zulke leuke dagen hebt gehad!
    En belangrijker nog.. dat het goed met je gaat! Zoals je het schrijft lijkt er gelukkig
    Genoeg afwisseling, in ontspanning en werk te zitten! Lijkt me
    Echt zo gaaf daar.. en dan ook nog een heerlijk zonnetje erbij
    En ach een ongelukje zit in een Klein muurtje zullen we zeggen ;-)
    Gelukkig zelf geen schade. Wat dapper dat je überhaupt op pad gaat.. kan
    Me voorstellen dat het best lastig is als je de nog omgeving niet goed kent
    En die golfkarretjes lijken me geweldig!! Nou meis geniet van je avontuur en werkse!!

    Dikke kus je nicht Femke, bas joeri en zoë!

  • 02 December 2014 - 12:42

    Coby Mams :

    Hallo schat , super leuk om zo te lezen , wat we al weten ,maar je schrijft n leuke blog !!! En inderdaad zo weer in n paar dagen van alles gebeurd ....., werk ze gezellig en geniet ze , IHVJ x mama xxx

  • 02 December 2014 - 14:29

    Els Kersten:

    Bon dia Laura,

    Dat is snel, heb net een een mailtje gestuurd dat we we heel benieuwd zijn naar de gang van zaken, en zie hier direct een nieuwe blog (Hopi bon)
    Fijn te horen dat alles goed gaat, en ja dan vliegen de dagen voorbij.
    En met dat verkeerd rijden, je ziet nog eens wat van de wereld haha.

    Maar Laura hoe zit het met de foto's van Full Moon, we zijn wel heel benieuwd naar de disco bus en de party foto's, Sascha zal wel rete jaloers zijn op die bus en Full Moos party. en dat terwijl Sascha bijna iedere dag met de bus mee mag... haha buikpijn van het lachen

    Leuk weer wat van je gehoord te hebben en we krijgen al een beetje meer inzicht in hoe en wat je daar allemaal meemaakt, ik zou zeggen tot de volgende blog

    Pasa un bon dia Joop & Els xxxx

  • 02 December 2014 - 16:42

    Fenna :

    Lauraaaaaaaaa!!!!
    Ik hou van jou blogs haha! Zo leuk om te lezen wat je allemaal doet, en dat gaat sws ook sneller als via de app! Buiten dat ik ontzettend jaloers op je ben, vind ik het super leuk voor je hoe erg je het al naar je zin hebt! En ze zeggen als het leuk is vliegt de tijd voorbij :D dus kan nie wachten tot je terug bent en we weer ouderwets kunnen gaan lunchen, lachen gieren brullen en natuurlijk met onze snack zitten voor de film haha!
    Heeeeel veeeel plezieer en successs we skype snel weer!!!
    Koudee groetjes vanuit hier brrr
    Xxxxxxx

  • 02 December 2014 - 18:12

    Dorien:

    Hi Laura,
    Wat een leuke blog weer! Super dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet er lekker van, have fun!
    Liefs Dorien

  • 03 December 2014 - 16:25

    Lenie Hol:

    Ik word helemaal blij van jou verhaal.
    Wat leuk dat het je zo goed af gaat in het hotel, en dat je zo lekker enthousiast bent.
    We kijken weer uit naar je volgende verslag.

    Heel veel groetjes van ons allemaal.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage in Curacao

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

Tijd voor een update, alweer over de helft!

05 Januari 2015

De feestdagen

14 December 2014

Alweer bijna een maand!

02 December 2014

De eerste werkweek

24 November 2014

De eerste dagen
Laura

Actief sinds 17 Nov. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 4039

Voorgaande reizen:

21 November 2014 - 19 April 2015

Stage in Curacao

Landen bezocht: