De feestdagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laura Kersten - WaarBenJij.nu De feestdagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laura Kersten - WaarBenJij.nu

De feestdagen

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon dia, bon siman i bon anja! (Goedemorgen, goede week en gelukkig nieuwjaar!)
Het is weer eens tijd voor een nieuw reisverslag!
De feestdagen zijn voorbij en we hebben weer genoeg leuke dingen meegemaakt om een verslag te schrijven.

Met kerst heb ik alle dagen moeten werken. Gelukkig was ik met kerst avond en eerste kerstdag in de avond vrij dus kon ik gezellig mee eten met de rest.
Op kerstavond zijn we met de hele groep uit eten geweest bij Cabana. We hebben lekker gegeten en hebben later nog even een drankje gedronken met z´n allen. Omdat ik de dag erna om 7 uur moest beginnen was de avond al snel afgelopen helaas.

Op eerste kerstdag was het op het werk hetzelfde als normaal. Je merkt wel dat het kerstmis is door de muziek en kerstbomen maar je beleeft het op een hele andere manier dan in Nederland. En ’s avonds hebben we zelf gekookt, maar dan wel wat specialer en meer dan normaal. Elke medewerker van Blue Bay kreeg een stuk ham om zelf klaar te maken voor kerst en die was zo lekker dat het hele stuk op is gegaan! Verder hadden we nog lekkere stukjes kip en pastechi´s!

Op tweede kerstdag had ik een avond dienst dus was voor mij de kerst al een beetje afgelopen. Ik heb dit jaar echt geen moment het gevoel gehad dat het kerst was. Je hoort wel kerstliedjes maar het is heel raar om dat te horen.

Bij Blue Bay hebben we ook een kerstborrel gehad met alle medewerkers. Er was muziek, eten, drinken en er werden prijzen uitgedeeld onder alle medewerkers maar helaas zat er geen prijs voor mij tussen. Ik ben zo blij dat ik bij dit bedrijf stage mag lopen, er werken super leuke mensen en het bedrijf zorgt echt goed voor het personeel! Samen met de andere stagiaires van de receptie zijn we er naartoe gegaan. En Milou ben ik nog langer gebleven en hebben we ’s avonds nog even wat dansjes gedaan met een paar collega’s.

Alles gaat verder ook goed op stage, ik begin de huisjes allemaal al een beetje te vinden en heb m’n draai er al aardig gevonden. Het voelt alsof ik er al maanden werk. Verder zijn de gasten ook super aardig, met sommige gasten krijg je een soort band, ze komen dan speciaal naar jou toe of als ze je zien stoppen ze even en maken ze even een praatje.
De dagen vliegen echt voorbij op Blue Bay, en al helemaal als ik binnenkort 6 dagen in de week mag gaan werken. Zo kan ik mooi alle vrije dagen opnemen als mama hier is!

Met oud en nieuw zijn we met het hele huis en wat vrienden naar de pontjesbrug geweest. We waren iets te vroeg maar we zijn op de brug gaan zitten en hebben het gezellig gemaakt en toen het wat drukker werd kwamen we al meer bekende mensen tegen.
De hele pontjesbrug stond vol met stoelen, het leek wel een grote huiskamer.
Er was dit jaar helaas wel minder vuurwerk dan andere jaren waardoor we rond 1 uur weer naar huis gingen. Janneke en ik gingen niet meer naar Wet & Wild omdat we allebei weer vroeg het bed uit moesten wat ik heel erg jammer vond want het schijnt een super feest te zijn geweest.

En op 2 januari was er een groot feest! Samen met de meiden en wat andere mensen zijn we naar Su´legria gegaan en dat was echt geweldig! Eerst een vuurwerkshow en daarna kwam Eva Simons optreden. Maar ik kwam speciaal voor Sunnery James en Ryan Marciano! En dat was echt zo gaaf! In Nederland hoopte ik al dat als er een bekende DJ hierheen kwam dat hun het zouden zijn! Dus hoe gaaf is het dan om ze live te zien haha! Voor mij kon ik 2015 niet beter beginnen!


Tot de volgende keer! Ayo! xxxx

  • 05 Januari 2015 - 18:59

    A.kersten12@chello.nl:

    Hallo meid , uiteraard nogmaals , een heel Geluukig Nieuwjaar ..... En wat leuk weer deze blog , ik weet alles al wel ,maar toch ,geniet ervan als ik t lees ! Heerlijk dat je zo op je plek zit daar, en je eigen stek daar ook hebt , zowel thuis ,als op t park he !!! Werk ze ,maar ook weer niet te hard , geniet ze maar dat doe je ,want je bent al mooi bruin , en tot op de chat of app weer !!! Liefs Mama i h v j

  • 05 Januari 2015 - 20:58

    Els & Joop:

    Hallo Laura,
    Nogmaals de beste wensen voor jou, leuk dat we elkaar nog gesproken hebben met oud en nieuw. Leuk te lezen van alle dingen die je daar allemaal meemaakt, en ja bij (ons) kerstgevoel hoort geen >25 graden (maar wel lekker hoor)
    Volgens mij is Sascha helemaal jaloers op alle feesten met bekende DJ die je daar meemaakt.
    Gewoon blijven schrijven ondanks dat je moeder alles al weet, wij willen ook alles weten.
    (lees wij zijn erg nieuwsgierig)
    Maar eh waar blijven de foto's als bewijs dat
    - jullie op de pontjesbrug zaten
    - Su'legria !!
    - Eva Simons
    - ect. ect.

    Geniet ze want als je het leuk is... ja dan gaat de tijd ook snel.

    liefs Els & Joop Xxxx


  • 06 Januari 2015 - 16:30

    Lenie Hol:

    Hoi Laura, Mooi om je reis verslag weer te lezen. We vonden het ook erg gezellig om je nieuwjaarsdag even te zien. De Techniek staat voor niets !! Je zag er stralend uit, dus volgens ons doet de zon je goed !
    Geniet er nog lekker van en de groetjes van ons allemaal. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage in Curacao

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

Tijd voor een update, alweer over de helft!

05 Januari 2015

De feestdagen

14 December 2014

Alweer bijna een maand!

02 December 2014

De eerste werkweek

24 November 2014

De eerste dagen
Laura

Actief sinds 17 Nov. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 4043

Voorgaande reizen:

21 November 2014 - 19 April 2015

Stage in Curacao

Landen bezocht: